onsdag 30. mars 2011

Dagens prosjekt–tova tøfler og noe som ligner en gryteklut

I dag har jeg strikket ferdig et par tøfler til meg selv. Strikka jo et par til jul også, men det har jeg allerede slitt ut. Så da en jeg kjenner bestilte et par, strikket jeg likegodt et par til meg selv også.
P1010717
Skal lage meg et pledd med det første, men har ikke bestemt meg for om jeg skal strikke det eller hekle det. Ei heller farger og mønster. Så nå er jeg i undersøkelsesfasen, hvor jeg samler info, og prøver meg fram med forskjellige mønster.
I dag prøvde jeg å hekle en firkant med helt vanlig enkelt mønster, og en til med et keltisk mønster. Begge firkantene er heklet av restegarn fra tøflene jeg lagde. Av det var det i alle fall en ting som ble klart. Og det var hvilke farger jeg IKKE skal bruke. Det keltiske mønsteret var fint, men ikke noe jeg kunne tenkt meg å ha på et helt stort pledd.
En gryteklut kanskje.
De to jeg har heklet i dag vil bli heklet sammen til en gryteklut åkke som. Da dette var restegarn, og det ikke er nok til en til, vil nok den grytekluten som nesten er ferdig, leve sitt liv som singel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar