tirsdag 12. april 2011

Påskehaner og påskehøner

April er en flott måned, hvor våren gjør sitt inntog og energien flommer over, og sist, men ikke minst, jeg har bursdag. I år har det vært feiring i fire hele dager til ende. Selv om det nærmeste jeg kom en rund dag, var når jeg la sammen årene som manglet til jeg ble hundre, med årene jeg har levd, feires det ennåSmilefjes

Har fått mange flasker vin, og mange gaver jeg ikke visste jeg ønsket meg før jeg åpnet pakkene, og lurte på hvorfor jeg i all verden ikke hadde ønsket meg akkurat dette i utgangspunktet.

I kveld kom en venninne innom med en av disse tingene jeg ikke visste at jeg ønsket meg. Men gjett om jeg hadde gjort det om jeg hadde sett det i butikken først. Se bare her:

P1010742

Gleder meg til å begynne! Har jo noen dager igjen før påsken setter inn, så det kan jo hende jeg rekker å strikke meg en hane og en høne innen den tid. Skal poste bilde straks de er ferdige.

Jeg er heldig!!

onsdag, 13.april: (Dagen etter det hyggelige besøket)

Nå er hanene klare for toving. Før behandling i maskina på 40 grader ser de slik ut:

P1010747

Fortsettelsen følger..Smilefjes som blunker

Nå er hanene tatt ut av maskinen, fylt med bomull og ris, og fått seg hvert sitt par med øyer. De er blitt plassert i hylla mi, og der kommer de vel til å sitte til påsken er over.

P1010752

God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar