fredag 8. april 2011

Pledd i sikksakkmønster av restegarn

Denne ukens prosjekt har vært å utnytte allle disse små restegarnnøstene som jeg hadde liggende i en stor kurv. Valgte å hekle et pledd . La opp passe antall masker og heklet et bølgemønster jeg har sett på en lapp i en heklebok jeg hadde. Ble ferdig med pleddet i kveld. Det ble ca 170 cm langt.
P1010737
Slik ble resultatet. Skal vaske pleddet i morgen, og er vel en smule spent på hvordan de forskjellige fargene vil oppføre seg i vaskemaskinen.
P1010739
Det merkelige med det hele er vel at jeg etter å ha heklet ferdig dette store pleddet, synes det er like mye restegarn igjen i kurven. Så nå har jeg begynt å hekle enkle ensfargede lapper av de nøstene som tillater det, og lapper i flere farger av de små restene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar