torsdag 11. august 2011

Garnstudio–Heklet pledd

Denne sommeren har værgudene brukt tiden til å vaske naturen, og jeg har brukt tiden inne med håndarbeid. Dette pleddet er min dokumentasjon på alle de dagene jeg har tilbragt inne og forestilt meg at det var høst utenfor.

P1020258

Oppskriften på dette fant jeg på Garnstudio sine sider her

P1020261

Etter at pleddet var ferdig montert, heklet jeg en kant rundt hele. Føltes som det var flere kilometer i rundt, men nesten 7 meter er jo langt det også daSmilefjes På bildet over ser dere resultatet.

P1020263

Her kan dere se et nærbilde av rutene i pleddet. Oppskriften er på et pledd som er mindre enn det jeg skulle lage, så jeg kjøpte dobbelt opp med alt garn. Mitt pledd ble ca 200cm x 130cm da det var ferdig, og består av 234 ruter. Av bildet på Garnstudios sine sider ser det ut som pleddet der er heklet løsere enn jeg har gjort. Brukte heklenår nummer 5, som det sto i oppskriften. Er fornøyd med heklefastheten min.

P1020265

Nå har pleddet fått seg en fin plass i hjørnet på sofaen. Fargeklatt.

Det ble jo igjen en del lapper, så da måtte jeg jo hekle de sammen til et lite pledd til min kjære Oscar. Med de værmeldingene vi har nå, så regner jeg med at pleddet blir ferdig i løpet av dagen.

P1020267

Pleddet til Oscar må jo også være likt det store, så nå hekles det kant:)

P1020269

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar