tirsdag 20. september 2011

Rosa strikket sett til baby

P1020300Gullungen til gammeltante kommer til å bli neddynget med strikkede små plagg kjenner jeg meg selv rett. Har jo strikket en del plagg til henne allerede, og samlet en haug med oppskrifter på heklede leker og andre stikkeplagg. Så nå er det bare tid og mange gode programmer på tvn som skal til før det yngler av babyproduker.

Dette settet i gammelrosa fant jeg på Garnstudio. Trykk på linken til Garnstudio så vil du komme direkte dit.

Her ser dere detaljer fra jakken:

P1020298P1020312

 

P1020313

Strikket også små labber. Likte ikke mønsteret som var på Garnstudio sin side, da det ble litt for mye og stor kant, så det forandret jeg litt, og stikket etter eget hode. De ble slik:

P1020302

 

Som dere ser, har jeg også strikket luen som hørte til settet. Måtte finne et bilde av luen for å forstå hvordan jeg skulle strikke bakhodet, og hekle på kanten der. Men alt ordner seg for snille piker, så da ble det så bra så:.

 

 

Her ser dere hele settet:

P1020301Likte dette mønsteret så godt, at jeg sikkert kommer til å strikke et nytt sett i hvitt i en større størrelse. Denne er strikket i 0-3 måneder og i Fabel garn fra Garnstudio. Neste kommer vel til å være i anbefalt garn, selv om Fabel var et utmerket valg. (Hadde dette liggende, så det var derfor jeg valgte den løsningen denne gangen.)

Knappene er kjøpt på Husfliden.

8 kommentarer:

  1. Så nydelig denn var. Du har inspirert meg til å begynne ppå nøyaktig den samme jakken. Jeg strikker den nå til Mitt barnebarn. :))

    SvarSlett
  2. Dette var et takknemmelig mønster å strikke, da settet var mye finere i virkeligheten enn på bildet i oppskriften. Det ligger jo mange fine oppskrifter inne på sidene til Garnstudio. Det vanskeligste er å velge hvilket prosjekt som skal bli det neste. Akkurat nå vet jeg det, og kommer vel til å legge ut bilder straks jeg er ferdig. Men siden det denne gangen skal være en julegave, kan det jo ta litt tid før den blir ferdig.
    Lykke til med strikkingen din:) Hvilken farge bruker du?

    SvarSlett
  3. Svar
    1. Liker den veldig godt jeg også. Vurderer faktisk å strikke en til i en størrelse større:)

      Slett
  4. Hei....så nydelig sett du har strikka her.
    Har kosa meg ei runde i bloggen din og her var det mykje flott å nyte :)
    Ha ein fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:) Kjekt med håndarbeid når en ser på TV. Og nå som høsten og vinteren er i anmarsj, blir det jo ekstra koselig å skape små og store plagg. Ønsker deg en fin dag også:)

      Slett
  5. So pretty. I know she will love it. Thanks for sharing at Transformed Tuesday. I'm a new follower.
    Hugs,
    Peggy~PJH Designs

    SvarSlett
    Svar
    1. She did:) than you for following me.

      Slett